Een nieuweling! Maar niet zomaar één.

Welkom Forums Introductie Een nieuweling! Maar niet zomaar één.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Ted
    Moderator

Hallo Nick,
    Zo, dat kwam er even lekker uit! Alsof je eindelijk van een dikke keutel af bent of ten lange leste je overvolle blaas hebt geledigd. Prima.
    Ik ben benieuwd of het contact met de psycholoog tot goede resultaten leidt en welke tactiek/methodiek hij of zij hanteert (alleen praten, wroeten in het verleden, EMDR-methode, oefenen ‘in vivo’ enz). Misschien dat anderen hier baat bij hebben. Als je er behoefte aan hebt om met ‘lotgenoten’ van gedachten te wisselen, laat het dan maar weten, of via deze site of info@plasvrees.info.
    Succes!
    Ted

Nisto
    Bijdrager

Hallo allemaal….

Mijn naam is Nick, een jongen van bijna 26 die schijt heeft aan van alles en nog wat en die (meestal zichzelf is) en heel makkelijk contact maakt met andere mensen…. Ik weet niet echt hoe goed ik me hier kan voorstellen… Ik denk dat mensen me eerst goed moeten leren kennen en daarna een oordeel over me kunnen vellen… Want let’s face it… iedereen heeft wel een eerste oordeel klaarstaan.. Ik accepteer geen eerste oordelen, ik wil echt dat iemand me eerst leert kennen…

Ik zeg wel: ‘ik heb schijt aan alles en nog wat’, maar dat is niet helemaal waar… het enige waar ik totaal geen schijt aan heb is mijn plasangst.. Het is allemaal heel raar verlopen..
    Vroeger ben ik gepest op school zoals 80% van de mensheid wel eens gepest is..
    Ik ging op een dag naar de wc om te poepen… (ja, om te poepen ja….).. Toen begon de ellende al… Het was op een school in Doetinchem die nu niet meer bestaat.. het heette het Brewinc.., daar had je van die vreselijke open toiletten… Daar waar je wel een deur had, maar dat de bovenkant en de onderkant open was… (alsof ze geen hele deur konden permitteren en alles konden afsluiten.
    Ik zat daar rustig op de wc lekker te poepen totdat er allemaal leerlingen naar binnen begonnen te stormen… Nou, het kon me echt niks schelen… ik ging lekker poepen.. Totdat er 2 mensen over die deur gingen kijken en tegen me zeiden: ‘zit je lekker te poepen?’ ‘viezerik dat je er bent’?
    Mijn hart ging van 80 naar 180…. Ik schrok me helemaal kapot…. Ik wachtte tot ze weg waren en ging weer verder met poepen… het lukte wel uiteindelijk…..

De jaren erna…. Ging ik naar datzelfde soort wc’s als dat ik op die school had… maar ik moest plassen… en het lukte niet… het lukte maar niet…
    Je zal nu wel denken; dat komt door die tijd op school…., maar ik ben erachter gekomen dat dat nooit een probleem is geweest… Ik ben al blij dat ik helemaal zelf erachter ben gekomen wat het probleem is dat het veroorzaakt heeft…. namelijk “mezezelf”… Ik ben al die jaren mezelf geweest… maar door de jaren heen is dat helemaal weggeëbd.. En doordat ik mezelf niet meer ben… kan ik niet meer normaal en snel plassen op openbare toiletten… het heeft me nu helemaal in z’n greep…
    De ene keer kan ik wel op een openbaar toilet… de andere keer niet… De ene keer lukt het wel op een urinoir… de andere keer niet…
    Ik wil gewoon dat het altijd lukt…
    Ik merk vooral dat, als ik wijn op heb, dat ik dan heel erg vaak moet plassen, vanwege die alcohol, dat het dan niet lukt… Mijn blaas raakt dan zo vol, dat alles blokkeert…
    Het lukt met niet meer als ik uitga en ik moet naar het toilet en er staan allemaal mensen te wachten voor die ene deur tot ik klaar ben…

Ik wil hier van af! Ik wil overal weer naar het toilet kunnen! Overal! ook al is er maar één toilet… Ik wil het kunnen en ik wil dat het lukt!

Ik ben nu onder begeleiding van een psycholoog bezig om weer naar de wc te kunnen.

Ps. Poepen kan ik nog steeds overal

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.