hoi :-)

Welkom Forums Introductie hoi :-)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    wim
    Bijdrager

Okay, ik ben dus niet de enige, That’s cool.

Het woord plasbuddy klinkt fout maar ik zou zeker contact hebben gezocht als ik in Nederland gewoond had. Ik weet niet of ze in Canada al klaar zijn voor zoiets.

Weet nog niet wat maar ik moet iets gaan ondernemen. Ik ben het zat, wil gewoon kunnen plassen als ik moet plassen. Baas over eigen lichaam of zoiets…

I’ll keep you posted 🙂

(een klein stokje achter de deur voor als ik toch weer niks doe…)

Ted
    Moderator

Dag Tiaf,
    Jouw situatie is allesbehalve benijdenswaardig. Natuurlijk, je kunt je erop aanpassen door nergens meer heen te gaan of zo min mogelijk te drinken als je wél ergens heen gaat. Maar dat is een scenario, waarin je je niet gelukkig voelt, een scenario ook dat, als je niet oppast, leidt tot een sociaal isolement: geen bezoek aan familie, vrienden, concerten, voetbalwedstrijden enz. Je leven wordt geheel bepaald door je fobie. Ofwel, je plasangst is de baas over jouw leven. Dat moet je echt gaan omdraaien. Jíj bepaalt wat je doet in je leven, waarheen je gaat, met wie, hoe lang en waarom. Probeer je plasangst ondergeschikt te maken. Dat hoef je niet alleen te doen. Dat móet je zelfs niet alleen doen. Je schrijft dat een therapeut geen eer aan je kan behalen. Toch is hij/zij degene die wellicht andere (niet-medische) middelen kan toepassen, zoals EMDR of hypnose.
    Een andere mogelijkheid is het vinden van een buddy, met wie je kunt gaan oefenen. Hierboven en op deze site staat er veel meer over geschreven. Echt, het helpt, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Het uitwisselen van de problemen waar tegenaan loopt is op zich al verhelderend en verlichtend. Als je iemand zoekt met wie je wilt gaan oefenen, vermeld dan wel waar je ongeveer woont.
    Kom uit dat hok dat plasangst heet, schaam je er niet voor dat je het hebt, je bent niet de enige. Met anderen kan het goed lukken om je fobie (valse schaamte) voor een belangrijk deel te overwinnen, en zeker hanteerbaar te maken.
    Succes.
    Ted

Ted
    Moderator

Hallo allemaal!
    Hypnose: je zou je licht eens op kunnen steken bij het Nederlands Hypnose Instituut van Edwin Seleij. Hij beweert dat jij in een mum van tijd alle fobieën en dwangneuroses oplost. Ik heb er eerlijk gezegd weinig fiducie in. Beter is het om een goede psycholoog te raadplegen die ook ervaring heeft met EMDR en hypnose. Als je googelt op EMDR lees je er meer over.

Medicatie: ik zou er niet aan beginnen, zeker niet als de kans bestaat dat je hartkloppingen kunt krijgen. Dan is het middel erger dan de kwaal.

Zelf heb ik het meeste baat gehad (en nog steeds!) met het oefenen met een ‘buddy’, bij voorkeur iemand die hetzelfde probleem heeft. Op deze site staat beschreven wat de tactiek van gradual exposure inhoudt. Als je een buddy zoekt, dan is het wel zo verstandig om bij een oproep daartoe even je woonplaats of provincie te vermelden. Misschien zit er wel iemand vlak bij je in de buurt met wie je kunt oefenen. Vaak is het nog gezellig ook!

Op Tiaf reageer ik hieronder in een apart blokje.

Ted

Ria V
    Bijdrager

Hallo,

Laat even weten dat de medicatie Tamsulosine niet wauw is het helpt misschien voor de blaas te ontspannen . Heb het 11 dagen ingenomen maar ben er vandaag mee gestopt heel de week had ik s’avonds het gevoel dat mijn hart sneller klopte dus heb ik de bijsluiter gelezen en er staat dat je hartkloppingen ervan kunt krijgen .

Dan bij de kinesist :moest van 1 dag mijn urine opvangen hoeveel ik plas per keer wat ik drink en wanneer zo een hele dag .
    Ja de hoeveelheid per keer is 100 á 200 ml. is blijkbaar heel weinig normaal moet je tussen de 400 en de 600 ml plassen per keer .

Moet nu 1 glas water in de voormiddag extra drinken en als ik de drang krijg om te plassen moet is de sluitspieren aantrekken en proberen uit te stellen zodat mijn blaas terug wat uitrekt en meer volume kan houden .

Doe nu elke dag 3x per dag oefeningen voor de blaas te trainen dus hoop dat ik dan ook minder moet gaan plassen .

Ja wat de hypnose betreft , heb ook als eens gezocht maar pffffff zou er nu niemand zijn die dat al eens gedaan heeft . Ben ook zo een held niet .
    Maar als het zou helpen sta ik erook direct voor open echt wel .

Hopende dat er misschien iemand in de toekomst zou reageren . 😄

Sterkte allemaal , hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.
    Grt

wim
    Bijdrager

Dus…

Je hebt er wel degelijk last van…

Er zou een wereld voor je opengaan wanneer je gewoon overal heen kon gaan, feesten, concerten, verjaardagen, het maakt niet uit wat, zonder dat je jezelf beperkingen zou hoeven op te leggen…

Het idee “hypnose” laat me niet los. Misschien daar toch iets mee gaan doen…

tiaf
    Bijdrager

Goeiedag,

Ik heb ‘het’ ook. Kan wel zeggen dat ik er last van heb maar dat is maar beperkt. Als je je leven er op aanpast heet het dan nog last hebben van? Ik kom nooit ergens. Geen kroeg of bios. Concerten wel maar dan drink ik 1 flesje water max. Krijg nooit visite en als ik op visite ga dan neem ik hoogstens 1 drankje. Dus ja, als je je leven erop aanpast wordt t een stuk minder met de last.

Maar…

Ik heb wel degelijk last van de eenzaamheid die mijn ‘oplossingen’ met zich meebrengen.
    Dus vandaar dat ik hier toch kom kijken of er mensen zijn die een oplossing hebben. Voor therapie is dit mannetje niet geschikt. Meerdere therapeuten gehad voor verschillende dingen maar nog nooit heeft dat me hulp geboden. En een chemische oplossing zie ik ook niet echt zitten dus de spoeling wordt aardig dun.

Ted
    Moderator

Met veel belangstelling heb ik het bovenstaande gelezen. Het zit inderdaad voor een groot gedeelte tussen je oren. Ben erg benieuwd of die pillen wat verlichting geven. Heb er zelf geen ervaring mee. Evenmin met hypnose. Als anderen wel ervaring hier mee hebben, dan zullen velen met jou en mij geïnteresseerd zijn.
    Succes!
    Ted

wim
    Bijdrager

Ik lees tussen de regels door dat je eigenlijk weinig geloof hecht in de oplossing van de uroloog. Lichamelijk Is er niets mis met je, zoals je al schrijft; het zit tussen je oren…

Hypnose… tja, heb er nooit over nagedacht maar waarom eigenlijk niet..??

Succes met de pilletjes… 😉

Ria V
    Bijdrager

Dag allemaal,

Ben Vandaag naar de uroloog geweest en ja zoals we zelf ook wel weten zit het probleem voor een stuk tussen ons oren maar dat is niks nieuw.

Hij heeft nu medicatie voorgeschreven Tamsulosine maar blijkbaar is dit eigenlijk een medicatie meestal voor mannen . Het zou mijn blaas moeten ontspannen . Moet ook naar de kinesist voor bekkembodemspieren terug te oefenen 18 beurten over 10 jaar heb ik zoiets ook al eens gedaan .
    Hoop dat het dan terug wat beter gaat , hou jullie op de,hoogte van mijn ervaringen met de medicatie en de kinesist .
    Heeft er van jullie al iemand deze medicatie ingenomen

Weet je wat ik mij ook nog afvraag misschien wat bangelijk maar hypnose ? Zou dat iets zijn .
    Groeten
    Ria

wim
    Bijdrager

Ja, vertel maandag maar hoe het gegaan is bij de uroloog. Ik ben benieuwd…

En wat dat kraantje betreft, dat zit er eigenlijk op hè. Alleen jij (en ik) weten niet hoe het ding werkt. En de gebruiksaanwijzing is zoek… 🙁

Succes maandag..!!

Ria V
    Bijdrager

Hallo,

Heb maandag een afspraak bij de uroloog hou jullie op de hoogte.
    Soms denk ik wel zet er eens een kraantje op dat ik het alleen moet open en dicht draaien omdat het zoveel stress meebrengt .
    Tot later

wim
    Bijdrager

Hoi Ted, Ria…

Een reactie op facebook was van m’n zusje, die vroeg zich af waarom enkel mannen hier aanwezig waren…

Was geen nachtwerk, Ted. Ik woon en leef in Canada, hier is het vijf uur vroeger. 🙂 Toch wel opvallend dat ondanks dat ik hier al elf jaar woon, ik toch in het Nederlands ben gaan googelen…

Een andere reactie op facebook was iemand die er al jaren “last” van heeft maar vindt dat er ergere dingen in de wereld zijn. Ik denk dat hij er dus niet echt last van heeft… 😉 Mijn grootste angst is niet dat ik in het ziekenhuis terecht kom met een vreselijke ziekte, mijn angst Is dat ik dan niet kan plassen… denk dat dat genoeg zegt…

Verder nagenoeg geen reacties op facebook. In denk niet dat er iemand in mijn “vrienden”-kring ook maar enigszins een idee had wat voor gevolgen plasvrees heeft op je leven. Meestentijds wanneer ik ergens stiekem even kan gaan plassen dan lukt het wel. Er zijn echter ook momenten dat het lijkt alsof er een giga slot op zit, de hele boel is hermetisch afgesloten en no way dat je er ook maar een druppel uit kunt persen…

Plasbuddy, therapie… Ik weet het niet. Ik mankeer niets, weet dat het zuiver tussen mijn oren zit. Er moet toch een manier zijn om mezelf duidelijk te maken dat ik enkel maar de kraan hoef open te zetten. Hoe moeilijk kan dat zijn…

Zoals gezegd, voor mij een opluchting dat er vele anderen zijn met hetzelfde probleem. Ik ben niet de enige. Jammer voor die anderen maar het voelt goed…

Dank jullie wel 🙂

• Deze reactie is gewijzigd 5 jaren, 11 maanden geleden door wim.
    • Deze reactie is gewijzigd 5 jaren, 11 maanden geleden door wim.
    Ria V
    Bijdrager

Hallo ik ben Ria,
    Maar blijkbaar ben ik alleen als vrouw.
    Heb enorm last van plasangst , mijn sociale leveren is daar niet beter van geworden .begin al te denken voor ik vertrek. Zelfs thuis is het ook moeilijk . Pas vakantie gehad en bengeltje geblokkeerd ben eigenlijk een beetje hopeloos. Veel last van blaasontsteking . Ben vroeger ook dikwijls geopereerd en de bedpan angst heeft daar geen goed aangedaan veel sondes gehad na de operaties . Maar nu heb ik de indruk dat het veel erger is geworden .grt

Ted
    Moderator

Ha Wim,
    Leuk dat je deze site gevonden hebt, al is het dan nachtwerk voor je geworden, zo te zien. Nee, druk is het niet. Vraag me niet waarom. Er lopen genoeg mensen rond die plasvrees hebben, in welke vorm dan ook. Ben benieuwd wat voor reacties er komen via facebook.
    Mocht je geïnteresseerd zijn in oefensessies of als je andere paruristen (in levende lijve) wilt ontmoeten, laat dan maar weer berichtje achter, liefst met vermelding van woonplaats/streek.
    Ted

wim
    Bijdrager

Actuele = actie

Smartphone ellende…

😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.