Mannelijke buddy's ?

Welkom Forums Buddy’s Mannelijke buddy's ?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Auteur
    jonatan
    Bijdrager

Hallo allemaal.

Wat goed dat deze site er is!
    Ik kamp al jarenlang met dit probleem maar weet pas sinds kort dat er ook een naam voor is, en veel meer mensen hier dus last van hebben.
    Ik zou het prima vinden om ervaringen te delen en te bespreken, maar het gaat me echt (nog?) een stap te ver om samen te oefenen. Vooral met urinoirs heb ik grote problemen en zelfs een afkeer.
    Alleen al vanwege het feit dat je je er niet kan afvegen. Ben ik dan de enige man die zich wil afvegen na het plassen?
    Met dichte toiletten lukt het meestal wel, maar dan moet de deur wel HELEMAAL afgesloten zijn, en dus niet van onder open. Want dan lukt het nog niet.

Dapper van je Kim, dat jij je als tot nu toe enige vrouw hier gemeld hebt. Het lijkt me toch geen typisch mannelijk probleem?
    Natuurlijk wil ik ook jou helpen als ik kan.
    Sowieso zou ik graag met jou -als vrouw zijnde- willen praten, aangezien mijn probleem vooral door vrouwen gekomen is. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik jou iets verwijt, omdat je toevallig vrouw bent.
    Maar je kunt me misschien wel helpen als ik bv.van jou mag vernemen hoe jij als vrouw tegen bepaalde aspekten van het mannelijk plasgedrag aankijkt. Zo kunnen we elkaar helpen.
    Ook voor anderen sta ik uiterard open tot gesprek.

Bedankt voor het lezen, en succes met deze site.
    Hier laat ik het voor nu even bij. Als ik mijn ‘drempeltje’ een beetje over ben dan zal ik wat vaker mijn ervaringen plaatsen.

Groeten
    Jonatan

Marco
    Bijdrager

Hoi Kim,

De gedachte dat mensen mij zouden kunnen horen tijdens het plassen is ook deels mijn probleem. Ik zou het ook wel fijn vinden om een buddy te hebben, met wie ik zo af en toe kan oefenen. Je zei dat je in het noorden woont, zelf woon ik in Heerenveen.

Laat het maar weten of je een keer een gesprek wilt.

Groeten,
    Marco

Baelfire
    Bijdrager

Hoi Bfrmunt,

Super tof dat je reageert op mijn bericht, en fijn dat je me zelfs tegemoet zou willen komen , dit waardeer ik zeer !
    Lijkt me inderdaad erg leuk en belangrijk om jullie te ontmoeten , maar het is zoals je zelf al aangaf een beetje kort dag, het gaat dus dit weekend helaas niet lukken.
    Maar hopelijk snel tot een andere keer dan , misschien wat meer deze kant op ?

Neem gerust contact met me op, misschien gewoon een keer om te praten, met een lotgenoot doet ook al goed.

Met vriendelijke groet, Baelfire

BFrmunt
    Bijdrager

Dag Baelfire,

van harte welkom in ons virtuele midden.
    Ik heb jouw bericht al eerder gelezen, en hoe jij het ervaart is ook mijn verhaal: altijd al gehad en steeds voor iedereen verborgen gehouden. (En ook ik ben er vurig van gaan Baelen!)

Het ontbrak me nog aan rust en inspiratie om een welluidend en laten we in dit verband maar gerust zeggen spetterend welkom op het beeldscherm te krijgen.
    Daardoor is het nu wat kort dag geworden; maar ik hoop dat je dit nog op tijd onder ogen krijgt.

Ik ga namelijk aanstaande zondag naar de bijeenkomst van lezers van deze site in Apeldoorn, en je kunt met mij meerijden. Ik woon net over de proviciegrens in Brabant en kan wel een eindje Zeeland in rijden, of misschien kan ik je bijvoorbeeld ergens van de trein halen.
    Er komt nog een andere ‘nieuweling’, dus het wordt niet zo dat alle aandacht naar jou zal uitgaan. Trouwens, wij bijten niet!

Laat de webmaster even weten dat hij jouw mailadres aan mij door mag geven, dan kunnen we onderling nader afspreken.

Overigens: de reacties over en weer lopen hier nu wat door elkaar heen, maar ik hoop dat wij als groepje ook de andere reageerders van dienst kunnen zijn!

Bfrmunt

Ted
    Moderator

Ha Kim,
    Het heeft zeker zin om een psycholoog te raadplegen. Laat je door je huisarts hierover nader informeren (en doorverwijzen). Ik neem aan dat deze op de hoogte is. Niet elke psycholoog is bekend met het fenomeen plasangst (paruresis). maar in principe kun je elke psycholoog raadplegen die thuis is in sociale fobieën. Je kunt hem/haar naar de EMDR-methode vragen. Google er maar eens op. Vooral bij jongeren kan deze veel effect hebben.
    Misschien reageert er wel iemand op deze site uit het noorden des lands. Als je zin hebt om een keer met ons groepje (mannen in diverse leeftijden) kennis te maken, al was het maar om te praten met ‘lotgenoten, laat dan de webmaster weten dat hij jouw mailadres aan mij mag doorgeven. Ik wil dat dan ook met de anderen overleggen. Het is makkelijker om één op één verder te overleggen.
    Succes!
    Ted

Baelfire
    Bijdrager

Hoi Ted
    Hartelijk dank voor je reactie,
    Tja Apeldoorn is echt wel erg ver weg voor mij,ik heb ook nog even geen
    auto op dit moment, dus als jullie een keer deze richting op komen zou ik
    graag wat met jullie willen afspreken.
    Ik kom eerlijk gezegd nog maar net uit de kast hiermee, en ben dus nog maar
    net gaan praten en zoeken hierover.
    Bemerk wel dat het hier in Nederland nog enorm in de taboesfeer zit, ik
    weet dan ook echt niemand (behalve jullie) die dit ook heeft.

Vriendelijke groet, Baelfire

Ted
    Moderator

Hoi Baelfire,
    Ons clubje vindt het prima als je een keer mee wilt doen. Je hebt het over een bijeenkomst in Utrecht in augustus. Deze informatie is niet juist. Binnenkort gaan we naar Apeldoorn, dus nog een 3/4 uur verder dan Utrecht. Dan ben je echt een hele dag op stap, vrees ik. We kunnen wel een keer jouw richting opkomen, te meer daar een van ons in Bergen Op Zoom woont. Als je daarvoor voelt, is het goed als je aan de webmaster doorgeeft dat ik jouw e-mailadres mag hebben. Dat praat wat gemakkelijker.
    En wie weet zijn er meer mensen uit Zeeland en omgeving.
    Groet!
    Ted

Baelfire
    Bijdrager

Beste Allemaal,

Een verlegen blaas heb ik ‘denk ik’ al zo’n beetje mijn hele leven,en het was altijd wel leefbaar,ik wist eigenlijk niet goed wat het was, het was zo mijn ding,in een gesloten toilet lukte het meestal wel, en ik heb het dus ook mijn hele leven geheim gehouden.
    Ik ben nu 59 en het word alsmaar gekker,het begint mijn leven enorm te beheersen en te beperken, vandaar dat ik er nu wel een beetje over ben gaan praten, maar de schaamte die ik voel om dit naar buiten te brengen is enorm.
    Ik zou graag met jullie in contact willen komen en een keer met jullie mee willen doen, maar ik woon in Zeeland, Ik ken hier ook niemand die dit heeft.
    Maar Ik kom graag naar de bijeenkomst in Utrecht in augustus.

Vriendelijke Groet, Baelfire

Kim
    Bijdrager

Bedankt voor de info. M’n eerste stap is om hier iemand te vinden die samen met mij zou willen oefenen.Kan zowel man als vrouw buddy zijn (afgesloten toiletten). Het gaat bij mij namelijk vooral om het gevoel dat anderen mij (zouden) kunnen horen en ik daardoor helemaal blokkeer.

Ik woon in het noorden des lands. Ik zou het ook niet erg vinden om een stukje te moeten reizen.

Mocht er niemand reageren dan wil ik me alsnog aansluiten bij de groep.

Ik hoop dat er iemand is die zich meldt, aangezien het toch in veel situaties een vervelend probleem is en het niet vanzelf overgaat.

P.S: zijn er ook mensen die ervaring hebben met een psycholoog? En daar baat bij hebben gehad?

Ted
    Moderator

O ja, Kim,
    Ter aanvulling: op zondag 19 maart zijn we in een gebouw in Apeldoorn, waar een van ons een kantoorruimte huurt. Als je het prettig vindt om met ons groepje (van 5 à 6 man) kennis te maken, kan dat uiteraard! Bovendien is het rustig in het gebouw en is er wat ons betreft geen onderscheid tussen de dames- en de herentoiletten. In dat geval is het handig als je de webmaster toestemming geeft om jouw mailadres aan mij door te geven i.v.m. nadere informatie.
    Groet,
    Ted

Ted
    Moderator

Ha Kim,
    Leuk dat je ons gevonden hebt. Je bent een van de weinige vrouwen die op onze site hebben gereageerd. Des te leuker! Het mooiste zou natuurlijk zijn als een vrouw/meid, liefst van jouw leeftijd, op jouw oproep zou reageren. Maar misschien is er ook wel jongen die in jouw buurt woont, met wie je kunt praten en/of oefenen in de privé-sfeer. In dit verband is het wel handig als je aangeeft waar je ongeveer woont, b.v. de provincie. Men reageert nou eenmaal sneller als de afstand te overbruggen is. En los van een één op één contact ben je ook zeker welkom in ons mannengroepje. Maar of dat handig is in verband met de nog altijd op de meeste plekken gehanteerde gescheiden m- en v-toiletten, moet je je afvragen of dat wel praktisch is. We gaan namelijk ook naar openbare toiletten (b.v. in restaurants), waar gender-neutrale nog niet gebruikelijk zijn.
    Kortom, laat maar even weten wat je wilt. En geef aan waar je ongeveer woont, om een reactie van een streekgeno(o)t(e) makkelijker te maken.
    Een ander advies is om er binnen je familie of vriendenkring over te praten. Misschien is er iemand in je naaste omgeving die jou wil helpen. Zo oefent een van ons mannenclubje zeer regelmatig met een direct familielid, volgens de geijkte methode van ‘graduated exposure’. Deze methode wordt elders op onze site uitgelegd.

Succes en groet!
    Ted

Ted
    Moderator

Ha Mark,
    Prima, ik zal je via mn privé-mailadres informeren, zodra ik je mailadres van onze gewaardeerde webmaster heb ontvangen.
    Ik zal uiteraard ook reageren op het bericht van Kim.
    Groet!
    Ted

mark
    Bijdrager

hoi ted,

ik vind het zeker goed dat de webmaster mijn mailadres geeft.
    zou er graag vanaf willen dus zet 19 maart in de agenda.
    ik hoor graag van je.

groetjes,

en kim zou je er graag mee willen helpen.
    alleen zou ik niet weten hoe.
    miss dat een vrouw handiger is voor jou?

Kim
    Bijdrager

Goedendag,

Ik merk en lees hier dat er vrijwel alleen mannen zijn met dit probleem . Ik ben echter een meid van 25 die, zolang ik mij kan herinneren, al last heeft van het niet kunnen plassen als mensen mij zouden kunnen horen.

Ik zou graag ik contact komen met iemand die wil oefenen, bijv bij iemand thuis. Wellicht helpt het ook om erover te kunnen praten. wie stelt zich hiervoor open? Plaats dan een reactie.

Groet Kim

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door Kim.
    Ted
    Moderator

Ha Mark,
    Zeker irritant. Ik weet er alles van! Er zijn inderdaad veel meer mensen die er last van hebben. De een zal er meer mee zitten dan de ander. Misschien hebben de meeste mensen wel een vorm van schaamte als het gaat om plassen in het openbaar. Maar voor sommigen, en daar horen wij en zo te horen ook jij bij, is deze schaamte té groot en kan het je leven voor een groot deel beheersen.
    Wat nu?
    Je bent van harte welkom om eens met ons groepje kennis te maken. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. We zijn met een klein aantal mannen van diverse leeftijden. Zie ook mijn reactie op het bericht van Jan hierboven. We hebben het gevoel dat we inmiddels door veel te oefenen en met elkaar te praten, ons ‘probleem’ hanteerbaar hebben gemaakt en dus ook veel gemakkelijker kunnen plassen.
    Op zondag 19 maart gaan we naar Apeldoorn. Daar oefenen we (d.w.z. zijn we elkaars buddy) in een stil kantoorgebouw, waar een van ons een ruimte heeft. En we zijn echt niet alleen maar serieus.
    Als je het goed vindt dat de webmaster mij je mailadres geeft dan zal ik je de details berichten. En dan kun je mij ook om meer informatie vragen. Misschien is Apeldoorn te ver of komt 19 maart je niet uit, laat het dan ook even weten. We komen regelmatig bij elkaar op diverse locaties.
    We hopen van je te horen!
    Ted

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.