Na een lange reis … ben je van ver gekomen.

Welkom Forums Ervaringen & tips Na een lange reis … ben je van ver gekomen.

1 berichten aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    BFrmunt
    Bijdrager

Ik heb onlangs aan een excursie deelgenomen waarbij we met eigen vervoer twee reisdoelen hadden, en waarbij het ineens een enorm struikelblok bleek om te gaan plassen wanneer daar in het dagprogramma gelegenheid voor was. Terwijl er dus wel elke keer een afgesloten toilet was, soms heel goed met een volledige deur afgesloten (alleen wel met het andere toilet ernaast als “defect” gemarkeerd), en op de andere plek met alleen van die schotten waar de schoonmaak lekker gemakkelijk onderdoor kan zwabberen hè.

Zo zie je maar dat de sociale omgeving een heleboel uit kan maken. Ik had gecarpoold met een leeftijdgenoot die ik zonder probleem heb kunnen inlichten over mijn handicap, en tóch voelde ik me door de aanwezigheid van de hele groep van ca 25 mensen, én het tijdschema, onder druk staan. Maar het is steeds toch wel gelukt, maar dan wel met foeterende en aan de deur rammelende mensen die één keer uiteindelijk mompelden dat ze ergens anders hun heil gingen zoeken omdat ze dachten dat dít toilet kennelijk óók afgesloten was vanwege een defect! Er kwam immers géén reactie van mijn kant van de deur. Als ik bijna klaar ben dan kuch ik in zo’n situatie meestal wel even, maar in dit geval was succes nog niet in zicht!

En nabij het tweede reisdoel was een restaurant waar we met een klein groepje zijn gaan eten en dat bood later een betere uitweg om toch weer eens helemaal uit te kunnen plassen, want tot die tijd lukte het op die plek met de kleine toiletjes met tussenschotten niet echt voldoende.

Waren we niet samen gaan eten, dan zou ik op de terugweg bij een tankstation zijn gaan plassen.

Nou ja, het kan niet altijd van een leien dakje gaan, toch?
    Belangrijk is dat ik me niet laat weerhouden om aan zo’n dag mee te doen!

Een paar dagen later zat ik in een familiebijeenkomst naast een zeven jaar jongere nicht die onlangs een eerste deel van de voetreis naar Santiago de Compostella is gaan lopen. Die liep soms alleen, soms met drie mannen samen op, maar ze durfde pas na meer dan een week ergens in de vrije natuur te gaan plassen onderweg. Daarvoor liep ze met bijna gekruiste benen steeds door naar de eerstvolgende pleisterplaats waar een toilet zou zijn. Kun je je toch haast niet voorstellen: aan zo’n reis beginnen terwijl je wel weet dat je onderweg niet durft te gaan plassen?

Compostella?
    Je moet gewoon schijt aan je omgeving hebben. En aangezien je aan de Franse kant van de grens begint: Compost est lá!

1 berichten aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.