Wie ben ik?

Welkom Forums Introductie Wie ben ik?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Hill
    Bijdrager

Beste Ted

Allereerst toch nog bedankt voor je reactie.
    Als ik eerlijk ben heb ik de indruk dat de site niet echt levendig is.

Er heeft nog een iemand gereageerd maar daar hoor ik ook niets meer van.
    Maar ok geeft misschien ook wel aan hoe lastig dit allemaal is.

Aanvullend op mijn verhaal krijg ik vanuit de fysiotherapie te horen
    dat graduated exposure ok is maar het stoppen met plassen na 3 sec.
    om zo vaak mogelijk te kunnen oefenen niet echt goed is voor je bekkenbodemspieren.
    Het resultaat gaat dan zijn dat je heel vaak moet.

Ik wil de webmaster toestemming geven mijn email adres door te geven aan Ted om te horen hoe het een en ander in z’n werk gaat.

Groet Hill

Ted
    Moderator

Beste Hill,
    Leuk dat je deze website gevonden hebt. Ik hoop dat je wat profijt hebt van de informatie die door ons, maar ook door de bezoekers van deze site zijn geplaatst.
    Als je zin hebt om een keer met ons kleine plasclubje kennis te maken en eventueel wat te oefenen in de ‘graduate exposure’, geef dan aan de webmaster door dat hij mij jouw e-mailadres mag doorgeven. Dan kan ik je persoonlijk benaderen en meer uitleg geven over het doel van onze bijeenkomsten.
    Ik hoor graag van je.
    Groet,
    Ted

Jaswir
    Bijdrager

Dag Hill,

Ik heb hier vroeger ook veel last van gehad.
    Heb er nu geen last meer van. Bij mij lag de oplossing
    in het verbeteren van mijn psychologie.

Mogelijk dat deze video reeks je erbij kan helpen.
    https://www.youtube.com/channel/UCMHsr5EvZCYVfw9-zZU0rJg

“Graag zou ik met lotgenoten in contact komen, en oefensessies bijwonen”
    Ik zou dat ook wel willen. Toen ik mijn introductie hier voor het eerst schreef vond ik het jammer dat ik niemand kon ontmoeten die hier misschien beter mee kan omgaan, mij advies kon geven of waarmee ik dit kon delen.
    Nu is mijn gelegenheid om dit wel voor jouw te zijn.
    We zouden een keer online kunnen afspreken via Discord bijvoorbeeld.
    Schroom niet om contact op te nemen.
    jaswirraghoe@gmail.com

-Jaswir

Hill
    Bijdrager

Hallo beste mensen

Ik ben 49 jaar kom uit t zuiden des lands,
    Helaas heb ik ook al een jaar of 30 last van plasangst in openbaar.
    Enkele maanden geleden is het explosief toegenomen, momenteel zit ik ziek thuis omdat het zelfs op het werk niet meer ging.
    Ja je kunt wel zeggen een behoorlijke impact of je leven.

Uiteraard ben ik ook bij huisarts geweest, en ben momenteel onder behandeling van GGZ (mindfulness en ontspanningsoefeningen) en fysiotherapie bekkenbodem.

Het blijkt dan de spanning op bekkenbodem 6 x te hoog is. Deze willen ze
    omlaag brengen met een rectaal sonde, niet al te prettig maar is overheen te komen.

Ook heb ik boek van Steven Soifer en ben daar doorheen aan het spitten.

Als ik het allemaal goed begrijp is Graduated Exposure de meest succesvolle behandel methode er van uitgaande dat er fysiek niets aan de hand is.

Graag zou ik met lotgenoten in contact komen, en oefensessies bijwonen

Groet Hill

BFrmunt
    Bijdrager

Beste Jaswir,

Er zijn inderdaad geen paruresis workshops in Nederland.

Als je gemakkelijk met de Engelse taal overweg kunt, kan ik een workshop van de U.K. Paruresis Trust van harte aanbevelen. Daarvoor moet je dan wel een lang weekend naar Londen of Manchester, maar ik heb dat gedaan in 2007 en ik heb er sindsdien erg veel baat van gehad.
    Meer hierover kun je vinden op https://www.ukpt.org.uk/paruresis-workshops en een overzicht van de planning zie je op https://www.ukpt.org.uk/paruresis-workshops/book-online .

De Amerikaanse International Paruresis Association probeert jaarlijks ook iets buiten de V.S. te doen. Men komt van tijd tot tijd naar Duitsland om daar een workshop te houden in Speyer. Dan is dus enige spreekvaardigheid in het Engels én Duits wenselijk. Maar ik heb de indruk dat ze (mogelijk door hun tamelijk pittige tarieven) moeite hebben om voldoende deelnemers te vinden. In het verleden zijn er al wel enekel keren zulke internationale workshops geweest in Duitsland. https://paruresis.org/workshop-schedule/ (“America First”?)

Voor de eerdergenoemde workshops in Engeland is dacht ik meestal ruime belangstelling; het actieve forum draagt daar denk ik veel aan bij. https://www.ukpt.org.uk/ukpt-forum/ukpt-mens-forum .
    Dat forum is op zichzelf ook al zeer de moeite waard door de grote aantallen onderwerpen en de vele reacties daarop.

Maar dichter bij huis wordt er ook aan de weg getimmerd: in Nederland doen we in kleinere kring het een en ander, zoals je kunt lezen in een reactie op je andere bericht waarin je gericht naar plasbuddies zoekt.
    Misschien kan dat wel mooi aansluiten bij hoe ver jij al bent gekomen tot nu toe.

Een eerste aanzet tot dit antwoord had ik destijds al geschreven, maar ik ben dat uit het oog verloren en zo ben ik schromelijk in gebreke gebleven met dus mijn medemens te hulp … te … kruipen. Shame on me!
    Inhoudelijk heb ik nu de links meteen wel eerst bijgewerkt.

Ik zit in de zuidwestelijke hoek van het land.

Groeten van BFrmunt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door BFrmunt.
    Jaswir
    Bijdrager

Hallo allemaal.
    Ik ben Jaswir Raghoe.
    Mijn vorige gebruikersnaam was klavertje5. Ik gebruik nu mijn echte naam, omdat het me nu zeer minder ligt dat anderen dit weten over mij.

Mijn huidige pad naar normaal plassen
    Ik ben in therapie geweest. Zoals ik in http://plasvrees.info/pv/forums/topic/lotgenooternstigeplasangst/ vertelde, ging het eerst heel lastig. Ik kon alleen nog maar thuis en op extreem rustige wc’s plassen.
    Toen heb ik therapie gehad, waarbij ik zelfstandig gradual exposure heb gedaan.
    Hierdoor kan ik nu plassen in alle hokjes.
    Soms duurt dit lang, omdat ik eerst mijn gedachten tot rust moet laten komen. Maar daar heb ik niet veel last van. Ben al blij dat ik nu niet meer uren lang mijn plas hoef in te houden of moet plannen dat er wc’s in de buurt zijn die erg rustig zijn.

Wat ik wil
    Ik wil nu ook de strijd tegen urinoirs te lijf gaan.. haha.
    Ik denk dat daarvoor de volgende stappen belangrijk zijn:

1. Langzaam gewend raken aan plassen met iemand in de buurt, die eventueel kijkt. Omdat Urinoirs, misschien nog wat te openlijk zijn, is een hokje met open deur slimmer denk ik. Dan heb je namelijk 2 “Muren” naast je en dat voelt veel veiliger.
    2. Kunnen plassen met iemand naast je. Dit kan nogal moeilijk zijn, aangezien de meeste mensen niet oneindig lang naast je gaan staan in een publieke urinoir. Alhoewel, you never now :). Een Pee-Buddy zou hierbij heel erg helpen.
    3. Van hieruit langzaam moeilijke urinoirs doen.

Ik denk dat een pee-ing buddy of eventuele Paruresis-Workshop enorm zouden helpen.
    Ik heb even gegoogled en volgens mij zijn er geen paruresis workshops in Nederland.
    Hoe zou ik aan een pee-ing buddy kunnen komen?, ik heb het forum bekeken, er zijn geen threads waar ik op kan reageren X|. Heb zelf een thread gemaakt.
    Zijn er workshops achtige events die via hier worden georganiseerd, hoe kan ik hieraan deelnemen?

-Jaswir

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.